sunnuntai 9. marraskuuta 2014

Teneriffa, Tiistai

Maria

Tiistaina jouduttiin herämään aika aikasin, sillä meille oli varattu retki Teidelle.
Pico del Teide on Kanariansaarten Teneriffalla sijaitseva tulivuori. Se on Espanjan korkein huippu joka nousee 3 718 metriä merenpinnasta. Se on maailman kolmanneksi suurin tulivuori. -Wikipedia
Koska ei oltaisi ehditty syömään aamupalaa, saatiin mukaan koottu aamupala. Kaikille oli oma pussi aamiaista missä oli leipää, juotavaa, hedelmiä ja jugurttia yms. Lähdettiin bussilla ajamaan kohti Teideä. Meillä oli pysähdyspaikka jossain kahvilassa. Siitä jatkettiin vielä matkaa. Matka sinne kesti muistaakseni jotain puoli toista tuntia, en oo ihan varma. Matka meni kuitenkin aika nopeasti kun matkaopas selitti teidestä ja Teneriffasta kaikkea tietoa. Kun päästiin Teiden juurelle lähdettiin jonottamaan hissijonoon. Mentiin siis sellaisella hissillä sinne vuorelle. Sillä hissillä ei pääse aivan huipulle, vaan sinne pitäisi sitten patikoida. Mutta kyllä me aika korkealla oltiin :´D. Ja siellä oli aika kylmä, jossain kohissa siellä oli vähän luntakin. Oltiin siellä jonkin aikaa ihastelemassa maisemia kunnes oli aika tulla alas ja mennä takaisin bussille. Siitä alkoi matka takaisin hotellille. Meillä oli taas pysähdys jossain paikassa missä oli tarjolla perinteistä teneriffalaista ruokaa. Iskä ja mun äitipuoli sitä kyllä söi mutta mun mielestä se ei niin houkuttelevalta näyttänyt :D. Siellä oli myös ihan kahvio ja turisti kauppa. Vihdoin kun oltiin päästy hotellille niin mentiin vielä hetkeksi altaille ja illalliselle ja nukkumaan.
IMG_1147 IMG_1159 IMG_1162 IMG_1163 IMG_1165 IMG_1166 IMG_1216 IMG_1176 IMG_1181 IMG_1190 IMG_1191 IMG_1194 IMG_1218

Keskiviikosta ei tule mitään postausta. Oltiin Siam Parkissa, joka oli siis vesipuisto. Oli tosi kivoja mäkiä ja oli muutenkin kiva paikka. Sinne mä en tietenkään ottanut kameraa mukaan joten ei oo mitään kuvia sieltä. Enkä tosiaan tiedä mitä muuta siitä reissusta voisin kertoakkaan. Tona päivänä varmaan rusketuin eniten, oli tosi kuuma ja kirkas vesi vielä heijasti sitä aurinkoa. Oli kyllä ihanaa :3. Torstaista ei tule myöskään postausta. Oltiin shoppailemassa las americaksessa ja käytiin syömässä Hard rock cafe:essa. :)